Lectures Destacades: Maquis. Guerrilles llibertàries. MIL.

Aquest setembre hem muntat una taula de Lectures Destacades sobre “Maquis, guerrilla llibertària, MIL.”

.

L’hem fet en ocasió de l’exposició i xerrada sobre el “Maquis llibertari”, que acollirem el proper *dissabte 17 de setembre, 12h* en l’acte de presentació de la XVII Ofensiva Contra l’Oblit – Marxa Homenatge als Maquis que organitza el col•lectiu A Les Trinxeres, i que anirà a càrrec del Ricard de Vargas Golarons.
.
També ens hem volgut sumar a l’homenatge al company Antoni Téllez Solà (1921-2005). A la taula hi trobareu tots els llibres de l’autor que tenim disponibles a la Biblioteca en prèstec.
.

Us animem també a consultar el “Dictionnaire des guerrilleros et resistants antifranquistes: https://losdelasierra.info ,un projecte impulsat per l’Antoni Téllez, amb la col·laboració de Rolf Dupuy del CIRA de Marsella.

I la base de dades impulsada per membres del CIRA ” Militants Anarquistes”: https://militants-anarchistes.info

Continue reading “Lectures Destacades: Maquis. Guerrilles llibertàries. MIL.”

Activitats biblio Juny – Juliol – Agost 2022

Aquest juny està sent terrible: l’onada de calor, els incendis a la Noguera, la manca d’aigua potable de boca per beure i cuinar contaminada amb pesticides a les Garrigues i el Segrià, i l’assassinat d’una trentena de persones migrants a la frontera de Melilla per part de la policia i el govern.

Continue reading “Activitats biblio Juny – Juliol – Agost 2022”

19 de juliol – Actes pel “dia” de la Revolució Social de 1936

Dimarts 19 de juliol

Edició especial del cinema a la “fresca” per commemorar el dia de la revolució social de 1936.

• Pl. de les Magnòlies, Balàfia, Lleida

💥 19:30 – Presentació dels llibres ConcienciaT i La Colectividad a càrrec del seu autor Ivan M.J.

• ConcienciaT: La importància de la formació i l’organització en el món del treball. 2020. El grillo libertario.
  • La Colectividad: Novel.la. Una història d’amor, sexe i revolució en ple s.XXI. 2022. Entre Libros.

💥 20:30 – Passi del documental Economia Col·lectiva.

• Documental que aprofundeix en un dels episodis més extraordinaris de la nostra història: l’expropiació i la gestió col·lectiva d’empreses i serveis públics per part dels seus treballadors i treballadores, a partir del 19 de juliol de 1936, un cop vençut el cop d’estat a Catalunya.
    El seu abast va ser immens. Les organitzacions obreres van fer-se càrrec de barberies, de tallers, de mercats, de cinemes, de companyies tan importants i estratègiques com Telefònica ITT, General Motors Peninsular, Campsa, Construcciones Aeronáuticas SA, Aigües de Barcelona, Cerveses Damm, Transmediterránea o Transports de Barcelona. En total, van autogestionar més d‘11.000 empreses.
    La col·lectivització només va ser l’inici d’un procés més ampli: la coordinació de tota l’activitat econòmica fins aconseguir la plena socialització.
    66 minuts.

Lectures destacades: Novetats al fons bibliogràfic

Aquest mes de juny  hem muntat una taula de Lectures Destacades que gira entorn a algunes de les Novetats que hem incorporat al nostre fons. Per Novetats entenem llibres que hem catalogat recentment i que estan disponibles per prèstec, però com veureu, no tots son novetats editorials de recent publicació .

Continue reading “Lectures destacades: Novetats al fons bibliogràfic”

Exposició Artefacte Humà – Juny-juliol de 2022

Durant els mesos de juny i juliol podreu veure a la Biblioteca una nova exposició: Artefacte Humà, de l’AkaModesto.

Volem agrair-li especialment el detallasso que ha tingut amb la Biblioteca en regalar-nos unes bosses amb el nostre logo per a que les venguem,  col.laborant aixi en l’autogestó econòmica del projecte. <3

🔄 del mur al llenç i del llenç al mur 🔄

Lectures destacades: Treball (o no…)

Lectures Destacades

Aquest mes de maig  hem muntat una taula de lectures destacades que gira entorn al Treball (o no…): de l’autoorganitzacio obrera, les cooperatives de treball, les empreses recuperades i autogestionades o també, és clar! a la negacio del treball, al sabotatge i luddisme.

Continue reading “Lectures destacades: Treball (o no…)”

Campanya per l’autogestió econòmica de la biblio!

Amigues i sòcies de la Biblioteca Anarquista Maria Rius!❤️

Encetem, de nou, una campanya per aconseguir aportacions econòmiques per tal que el projecte sigui autosuficient.📚👊🏽

‼️ Comencem amb un resum de com està la nostra situació econòmica actual.

Continue reading “Campanya per l’autogestió econòmica de la biblio!”

Activitats a la biblio – Març 2022

Continue reading “Activitats a la biblio – Març 2022”