Activitats biblio Juny – Juliol – Agost 2022

Aquest juny està sent terrible: l’onada de calor, els incendis a la Noguera, la manca d’aigua potable de boca per beure i cuinar contaminada amb pesticides a les Garrigues i el Segrià, i l’assassinat d’una trentena de persones migrants a la frontera de Melilla per part de la policia i el govern.

>> Lluita sindical. L’experiència al macroescorxador de Binèfar.

A principis de juny vam convidar a la gent de CNT Uesca a què ens expliquessin quines eren les condicions laborals i la lluita de les treballadores al macroescorxador de Binèfar: a tant sols 20km de Lleida ciutat i on a més hi treballa majoritàriament persones d’origen migrant.

Va ser una explicacio molt interessant, ja que han aconseguit diverses millores i han aturat vàries vegades l’activitat.

En aquests casos, hi ha sempre el debat sobre el nostre suport com a anarquistes a aquest tipus d’empreses: l’incongruència amb les lluites per l’alliberament animal i la nocivitat ambiental.

>> Cinema a la fresca.

Un estiu més, ens hem ajuntat diferents col.lectius per fer un cicle de “Cinema a la fresca” a la Plaça de les Magnòlies.

Tots els dimarts de juliol a les 20.00h.

• Dimarts 5: Coco. Escola Popular de Balàfia-Lleida.
  • Dimarts 12: El taxista ful. Biblioteca Anarquista Maria Rius.
  • Dimarts 19: Economia col.lectiva. Biblioteca Anarquista Maria Rius.
  • Dimarts 26: Pride. CGT-Lleida.
  • Dimarts 2 d’agost: Sorry we missed you. Escola Popular de Balàfia.

>> Dimarts 19 de juliol: hem organitzat una edició especial del cinema a la “fresca” per commemorar el “dia” de la revolució social de 1936.

💥 19:30 – Presentació dels llibres ConcienciaT i La Colectividad a càrrec del seu autor Ivan M.J.

• ConcienciaT: La importància de la formació i l’organització en el món del treball. 2020. El grillo libertario.
  • La Colectividad: Novel.la. Una història d’amor, sexe i revolució en ple s.XXI. 2022. Entre Libros.

💥 20:30 – Passi del documental Economia Col·lectiva.

• Documental que aprofundeix en un dels episodis més extraordinaris de la nostra història: l’expropiació i la gestió col·lectiva d’empreses i serveis públics per part dels seus treballadors i treballadores, a partir del 19 de juliol de 1936, un cop vençut el cop d’estat a Catalunya.
    El seu abast va ser immens. Les organitzacions obreres van fer-se càrrec de barberies, de tallers, de mercats, de cinemes, de companyies tan importants i estratègiques com Telefònica ITT, General Motors Peninsular, Campsa, Construcciones Aeronáuticas SA, Aigües de Barcelona, Cerveses Damm, Transmediterránea o Transports de Barcelona. En total, van autogestionar més d‘11.000 empreses.
    La col·lectivització només va ser l’inici d’un procés més ampli: la coordinació de tota l’activitat econòmica fins aconseguir la plena socialització.
    66 minuts.

>> Exposicio d’ Aka Modesto.

Aquest juny i juliol podreu visitar a la Biblio l’exposicio “Artefacte humà”.

No us la perdeu!

També teniu disponibles unes bosses de mà que ens ha fet l’Aka Modesto per donar suport econòmic a la biblio!! <3

>> Presentacio Extinction Rebelion

El dissabte 23 de juliol, el col·lectiu local del moviment global Extinction Rebelion va fer una presentació a la biblio, amb debat, musica en directe amb The Punky Unicorns, i menjar vegà.

El mateix col·lectiu va organitzar una xerrada de Futuro Vegetal “col·lectiu de desobediència civil i acció directa que lluita contra la crisis climàtica mitjançant l’adopció d’un sistema d’alimentació vegetal”.

En la xerrada s’exposà el problema de la indústria càrnica i la concentració del sector en pocs grups empresarials. Com l’ús excessiu dels recursos hídrics per part d’aquesta indústria (no només en les granges, si no també en els escorxadors i camps dedicats al cultiu d’aliment animal), lligat al canvi climàtic i a la sequia que s’està vivint aquest estiu, contribueix en un futur proper a la desertització de grans zones de l’estat espanyol.

Podeu veure un video de la xerrada a Vitoria:

>> I altres cosetes…

• Al juliol obrirem només els dimarts i a l’agost tancarem al public. Seguirem però treballant per a que al setembre trobeu una Biblioteca encara millor (si és que és possible ;-P ).

Si voleu agafar algun llibre, retornar-lo, agafar algo de la Distri, donar un cop de mà, etc. , escriviu-nos a bibliotecamariarius(at)riseup.net o per telegram a: @MariaRiusBibliotecarix

• Hem afegit encara més novetats a la Distri de la Biblio. Els beneficis ens serveixen per augmentar el nostre fons bibliogràfic (llibres en prèstec) sobretot amb novetats editorials.

• Seguim catalogant llibres de donacions i ben aviat podreu consultar el nostre fons a través de la web.