Lectures Destacades: Maquis. Guerrilles llibertàries. MIL.

Aquest setembre hem muntat una taula de Lectures Destacades sobre “Maquis, guerrilla llibertària, MIL.”

.

L’hem fet en ocasió de l’exposició i xerrada sobre el “Maquis llibertari”, que acollirem el proper *dissabte 17 de setembre, 12h* en l’acte de presentació de la XVII Ofensiva Contra l’Oblit – Marxa Homenatge als Maquis que organitza el col•lectiu A Les Trinxeres, i que anirà a càrrec del Ricard de Vargas Golarons.
.
També ens hem volgut sumar a l’homenatge al company Antoni Téllez Solà (1921-2005). A la taula hi trobareu tots els llibres de l’autor que tenim disponibles a la Biblioteca en prèstec.
.

Us animem també a consultar el “Dictionnaire des guerrilleros et resistants antifranquistes: https://losdelasierra.info ,un projecte impulsat per l’Antoni Téllez, amb la col·laboració de Rolf Dupuy del CIRA de Marsella.

I la base de dades impulsada per membres del CIRA ” Militants Anarquistes”: https://militants-anarchistes.info

A la taula hi trobareu:

Llibres de l’Antoni Téllez Solà:

• Facerias Guerrilla urbana (1939-1957). La lucha antifranquista del Movimiento Libertario en España y en el exilio.
    • Sabaté. Guerrilla urbana en España (1945-1960).
    • Historia de un atentado aéreo contra el General Franco. La lucha del movimiento libertario contra el franquismo.
    • El MIL y Puig Antich.
    • La red de evasión del Grupo Ponzán. Anarquistas en la guerra secreta contra el franquismo y el nazismo (1936-1944).

Llibres d’altres autoris:

• Quico Sabaté i la guerrilla anarquista. Comissió Centenari de Quico Sabaté.
    • El Senzill. Guerrilla i presó d’un maqui. Joan Busquets Verges.
    • La revolta dels Quixots. Oriol Malló.
    • Marcel·lí Massana. L’home més buscat. Un mite de la guerrilla anarquista. Josep Clara.
    • El Mil, Puig Antich y los GARI. Telésforo Tajuelo.
    • La España de los maquis. Alberto E. Fernández.
    • el 1000 y la OLLA. Agitación armada, formación teórica y movimiento obrero en la España salvaje. VVAA.
    • Insurgencia Libertaria. Las Juventudes Libertarias en la lucha contra el franquismo. Salvador Gurucharri y Tomás Ibáñez.
    • Los de la noche. La partida de “Yatero” y el maquis granadino. Francisco Ruiz Esteban.
    • Vivir entre tinieblas. Los últimos guerrilleros de Andalucía. La Agrupación Roberto. Francisco Ruiz Esteban.
    • Aproximació al paper de les dones en els Grups Autònoms de la Transició. Testimonis per la reflexió i la memòria. Irene Cardona Curcó.
    • Oriol Solé Sugranyes. 40 anys després. Escrits de l’Oriol i per a l’Oriol. VVAA.