Què es la Biblioteca Anarquista Maria Rius?

La Biblioteca Anarquista Maria Rius és un projecte que sorgeix de la inquietud d’unes persones amb ganes de tenir un espai on generar debat polític, on potenciar la reflexió i impulsar el creixement col·lectiu entorn de l’anarquisme. També pretén ser un lloc on s’incentivi la recuperació de la memòria històrica, en especial la trajectòria de la Lleida anarquista.

En aquesta biblioteca podràs trobar els següents espais:

-Biblioteca i espai de lectura: són tots els llibres, revistes i fanzines més les taules i cadires: el cor de l’espai. Pots consultar i estudiar el que vulguis a la mateixa biblioteca o endur-te en préstec a casa el que necessitis. El servei de préstec funciona durant un mes pels llibres o quinze dies per les revistes, els fanzines, els Cds i els DVDs.
El material que hi ha a la biblioteca és molt variat i interessant i el volum augmenta cada dia. Aprofita i no dubtis en passar-te per la biblio!

-Arxiu moviments socials (encara no disponible): aquí hi ha un munt de material (publicacions, cartells, comunicats, material gràfic, etc.) relacionat amb els moviments socials i l’anarquisme, especialment aquí a Ponent. Està tot catalogat amb la intenció de facilitar l’estudi de les lluites a individus o col·lectius que ho desitgin. Per a més informació escriviu un correu electrònic a la biblioteca amb la paraula arxiu a l’assumpte.

-Material gratuït: a l’entrada de la biblioteca sempre hi trobaràs un espai ple de diaris, contrainformació i material que volem difondre. Pots agafar tot el que vulguis i endur-t’ho per repartir-ho al teu barri o poble, a la feina, a l’escola, etc.
També pots portar informació que vulguis difondre.

-Distri: al costat del material gratuït hi ha les distribuïdores. Aquests llibres estan en venda, el benefici del qual va destinat íntegrament a comprar llibres nous per la biblioteca, és a dir: una tercera part de cada llibre que compris servirà per comprar-ne un altre que podràs llegir com a sòcia!

-Espai d’escriptura a preses: fem memòria de la figura de Maria Rius que en la seva militància va destacar sobretot pel suport als companys i companyes preses. Aquí trobaràs informació sobre les diferents companyes que es troben rere les reixes de la presó a causa de les seves idees i pràctiques antiautoritàries. Volem tenir-les presents en la nostra biblioteca i facilitar el contacte amb elles. Disposem de sobres, cartes i segells gratuïts perquè els escriguis i, si vols, nosaltres les enviem. Trenquem els murs de l’aïllament.

-Despatx obert a associacions i col·lectius: si necessites un lloc per reunir-te amb el teu col·lectiu, envia un correu a la biblioteca per informar-te de la disponibilitat.

-A més a més tenim ordinadors portàtils i internet per a treballar a la biblioteca així com una taula on preparar-te una infusió per assaborir la tertúlia.

Com pots comprovar hem pensat moltes coses destinades a crear un espai que sigui acollidor i agradable i sobretot potent i combatiu.

La biblioteca pretén ser un espai de lectura i formació personal així com un lloc de trobada i debat entorn les idees antiautoritàries, les quals creiem més vigents i necessàries que mai per a avançar cap a una societat lliure. Amb aquesta intenció, a més a més dels espais fixos que trobareu a la biblioteca, s’aniran programant activitats, tallers, xerrades, lectures, presentacions, etc., on podràs participar sigui assistint o muntant-les, el que més t’agradi. També et recordem que la biblioteca està oberta per a programar-hi activitats.

Ens podràs trobar cada dilluns, dimarts, dimecres i dijous a la biblioteca de 16.30 h a 21.00 h.

Esperem així poder crear entre totes una consciència col·lectiva de lluita que puguem aplicar al dia a dia.