Activitats a la biblio – Octubre 2021

Recull de les activitats obertes al públic que s’han dut a terme durant aquest octubre 2021, a la biblioteca o per iniciativa nostra⇓⇓:

>> Exposició sobre la vida, obra i pensament de P. Kropotkin.

⇒ Del 7 d’octubre fins al 14 de novembre.

Elaborada per la CGT Lleida, Batzac Joventuts Llibertàries de Lleida, Col·lectiu A les Trinxeres i la Biblioteca Anarquista Maria Rius.

Durant aquest 2021, també hem fet altres activitats al voltant del “Centenari de la mort de Kropotkin (1921-2021)” :

>> Taula rodona sobre Salut Mental

⇒ Diumenge 10 d’octubre

El col·lectiu AnarcoTransFeminista Marge, de Lleida, va organitzar una taula rodona sobre salut mental en motiu del dia mundial de la Salut Mental.

Per saber de les seves accions i activitats: @marge.lleida . Contacte: margelleida(at)protonmail.com

>> VI Figafest

Hem col·laborat a la panera del VI Figafest, Festival Transfeminista Autogestionat, que es va celebrar a Lleida el 16 d’octubre.

>> 2on Cicle de Trobades de Lectura Crítica

⇒ Diumenge 24 d’octubre (trobades cada 15 dies, fins al gener)

El Grup de Lectura Crítica ha començat el seu 2on cicle a partir de la lectura del llibre “Mujeres Libres. El anarquismo y la lucha por la emancipación de las mujeres” de Martha Ackelsberg, publicat per Virus Editorial.

Sobre la base de un estudio riguroso y profundo de las condiciones sociales y políticas que permitieron el surgimiento de un movimiento emancipatorio de mujeres en la España revolucionaria del 36, Martha Ackelsberg analiza a fondo las razones que llevaron a un numeroso grupo de mujeres del ámbito libertario a la creación de Mujeres Libres, los problemas, temas de disputa y relaciones que mantuvieron con el Movimiento Libertario y sus discusiones internas, objetivos y funcionamiento.

Martha Ackelsberg es catedrática de Ciencias Políticas y miembro del Women’s Studies Program Commitee del Smith College, donde imparte cursos de teoría política, política urbana, militancia política y teoría feminista. Ha publicado artículos sobre Mujeres Libres y sobre las mujeres en el movimiento anarquista español en Feminist Studies, Radical America, Our Generation, International Labour and Working Class History y Communal Societies. Sus trabajos forman parte también de numerosas antologías sobre la militancia política de las mujeres en los Estados Unidos, sobre el proceso de cambio de las estructuras familiares y sobre el feminismo judio.