Activitats a la biblio – Novembre 2021

Recull de les activitats obertes al públic que s’han dut a terme durant aquest novembre 2021, a la biblioteca o per iniciativa nostra⇓⇓:

>> Presentació fanzine “Silencio Tóxico #11″+ Taula rodona/tertúlia “La música com a eina de transformació social” + Vermut conscient i conseqüent!

⇒ Diumenge 7 de novembre

• El punk/hardcore/rap i demès músiques alternatives continuen essent una arma de conscienciació? I d’acció?
  • L’individualisme imperant dels temps actuals també ha calat fort en aquests estils musicals?
  • Quin impacte social tenen estils emergents com el Trap, el reggaeton…?
  • Quines eren i són les pràctiques que a través de la música difonen el pensament antiautoritari i d’autogestió?
  • Hi ha massa distància entre la difusió i la posada en pràctica de les idees?
  • Organitzat per Silencio Tóxico, A Les Trinxeres, Biblioteca Anarquista Maria Rius

>> Presentació del llibre “Manifiesto de la juventud”

⇒ Dimecres 10 de novembre

“Realitzarem, al costat de les companyes del moviment de Juventut i Descontrol Editorial, un col•loqui sobre el llibre i posterior debat.

El llibre, una aposta sobre la personalitat militant i estratègia del moviment de joventut, que treballa tant al Kurdistan com a Europa i Sud-Amèrica, per estendre el confederalisme democràtic arreu del món!

Us convidem a venir i participar, enfortint el debat i vincles per a construir una Lleida revolucionària.”

Organitzat per Ponent amb Kurdistan

>> Presentació del llibre: “Salvador Seguí, el colós de l’anarquisme

⇒ Divendres 12 de novembre

Edició de Jordi Martí.

Organitzat oer CGT Ponent, A Les Trinxeres, Batzac Lleida, Biblioteca Anarquista Maria Rius.

>> Violència, repressió i càstig. Una ruta pels espais de la violència i la memòria col·lectiva al cementiri de Lleida

⇒ Dissabte 13 de novembre

A càrrec d’un membre de la CGT Lleida i de la Biblioteca Anarquista Maria Rius.

Organitzat per la Biblioteca Anarquista Maria Rius, dins del cicle  d’actes “2N, Memòria antifeixista”, Memoria2N_2021

>> Exposició sobre la vida, obra i pensament de P. Kropotkin.

⇒ Del 7 d’octubre fins al 14 de novembre.

Elaborada per la CGT Lleida, Batzac Joventuts Llibertàries de Lleida, Col·lectiu A les Trinxeres i la Biblioteca Anarquista Maria Rius.

Durant aquest 2021, també hem fet altres activitats al voltant del “Centenari de la mort de Kropotkin (1921-2021)” :

>> 2on Cicle de Trobades de Lectura Crítica

⇒ Diumenges de novembre (cada 15 dies, fins al gener)

El Grup de Lectura Crítica ha començat el seu 2on cicle a partir de la lectura del llibre  “Mujeres Libres. El anarquismo y la lucha por la emancipación de las mujeres” de Martha Ackelsberg, publicat per Virus Editorial.

Sobre la base de un estudio riguroso y profundo de las condiciones sociales y políticas que permitieron el surgimiento de un movimiento emancipatorio de mujeres en la España revolucionaria del 36, Martha Ackelsberg analiza a fondo las razones que llevaron a un numeroso grupo de mujeres del ámbito libertario a la creación de Mujeres Libres, los problemas, temas de disputa y relaciones que mantuvieron con el Movimiento Libertario y sus discusiones internas, objetivos y funcionamiento.

Martha Ackelsberg es catedrática de Ciencias Políticas y miembro del Women’s Studies Program Commitee del Smith College, donde imparte cursos de teoría política, política urbana, militancia política y teoría feminista. Ha publicado artículos sobre Mujeres Libres y sobre las mujeres en el movimiento anarquista español en Feminist Studies, Radical America, Our Generation, International Labour and Working Class History y Communal Societies. Sus trabajos forman parte también de numerosas antologías sobre la militancia política de las mujeres en los Estados Unidos, sobre el proceso de cambio de las estructuras familiares y sobre el feminismo judio.